УПЦ США взяла участь у Міжнародному Cаміті з Питань Релігійної Свободи у Вашингтоні
УПЦ США взяла участь у Міжнародному Cаміті з Питань Релігійної Свободи у Вашингтоні

Українська Православна Церква США взяла участь у триденній програмі Міжнародного Cаміту з Питань Релігійної Свободи у Вашингтоні, що відбувся 12-15 липня 2021 р. Під темою “Релігійна Свобода для Всіх, Всюди, Завжди”, цей Саміт став найбільшим у цьому році цивільною громадською конференцією з питань міжнародної релігійної свободи у світі. Його ключовою метою було об'єднати учасників, створити потужну коаліцію організацій, що спільно мають на меті релігійну свободу та підвищення обізнаності та політичної сили міжнародної релігійної свободи.

Високопреосвященніший Архієпископ Даниїл разом з о. Василем Пасакасом, Деканом Української Православної Духовної Семінарії Святої Софії, представляли УПЦ США ​​на Саміті.

Біля 80 відсотків населення світу живуть у країнах, де є високий рівень державного чи суспільного обмеження релігії. Звертаючи уваги на долю віруючих людей, котрі переслідуються як індивідуально, так і колективно, Саміт має на меті збільшити як місцевий так і глобальний рух за релігійну свободу.

Міжнародний Саміт з Питань Релігійної Свободи провів колишній посол США за Міжнародну Релігійну Свободу, Сем Браунбек, і колишній голова Комісії США з питань Міжнародної Релігійної Свободи (USCIRF), Катріна Лантос Світт.

Зустріч на вищому рівні зібрала людей із понад 30 різних віросповідань та підвищила їх “громадська обізнаність та політичну силу для міжнародного руху за релігійну свободу”.

Серед відомих доповідачів, які виступили з промовами та спеціальними повідомленнями, були Патріарх Єрусалиму, Спікер Палати Ненсі Пелосі, Д-Каліф, колишній державний секретар Майк Помпео, Адміністратор USAID Саманта Пауер, Виконавчий Директор Білого Дому з Питань Релігії та з питань Партнерства Меліса Роджерс та директор офісу USAID Адам Філіпс.

Серед інших доповідачів була Пакистанська Християнська мати Азія Бібі, котра майже десять років була засудженою до смертної кари за богохульство в Пакистані; Маріам Ібрахім, християнка з Судану, засуджена до смертної кари за відступництво в Судані; активіст за громадянські права Чень Гуанчен, якого помістили під домашній арешт в Китаї за активність; виживший після нападу Боко Харам - Джой Бішара.

“Знову ж таки, енергія навколо релігійної свободи значно перевершила наші сподівання”, - сказав Посол Браунбек. “Ця свобода є основним, універсальним правом людини, яке є важливим для особистого та суспільного розквіту. Ми вражені неймовірною відданістю людей з усього світу, які приєднуються до нас - багато з яких ризикують своїм життям роблячи це - виступати за релігійну свободу для всіх, всюди і завжди”.

У своїй промові Архієпископ Даниїл заявив, що “... переслідування віруючих людей повинне закінчитися всьому світі. Занадто багато часу, чимало урядів порушували основні права віруючих людей, дозволяючи безкарність за грубі злочини, вчинені проти релігійних меншин, зокрема, проти християн. Міжнародний Саміт з питань Релігійної Свободи має на меті об’єднати міжнародні зусилля з просування релігійної свободи у всьому світі”.

Посол Браунбек в одному зі своїх звернень до учасників Саміту заявив: “Це краще для Мусульман виступати за релігійну свободу на Близькому Сході, де вони є більшістю… Нам потрібні християни, котрі будуть виступати там, де вони є більшістю, і для Єврейського народу - там, де їх більшість”.

Виступаючи перед представниками Східних Православних Церков, Владика Даниїл відмітив, що метою Саміту є подати уявлення про міжнародну релігійну свободу та поговорити про порушення релігійної свободи, одночасно надаючи групу підтримки тим, хто зазнають переслідування за віру. У багатьох країнах релігійні переслідування зростають: за даними Форуму “Pew” з питань релігії громадського життя, - 83 відсотки з  приблизно 7-ми мільярдів людей у ​​світі зараз живуть у країнах з високим рівнем державних чи соціальних утисків, пов'язаних з релігією та переслідуванням.

У середу, 15 липня 2021 р., Архієпископ Даниїл взяв участь у щорічному “Екуменічному Молитовному Богослужінні на Захист Християн”, організованим спільно провідною національною організацією з захисту християн та релігійних меншин на Близькому Сході і в Африці “На захист християн” (IDC), та Грецькою Православною Архієпархією Америки при Грецькому Православному Соборі Святої Софії у Вашингтоні.

Служба припала на першу річницю перетворення Собору Святої Софії в мечеть, про що урочисто згадали. Різні представники християнських церков були представлені на Екуменічному Молитовному Богослужінні, а саме: Його Високопреосвященство Архієпископ Американський Ельпідофор, Грецької Православної Архієпархія Америки;

Архієпископ Вікен Айказіян, Екуменічний Директор та Єпархіальний легат Східної єпархії Вірменської Церкви Америки; Митрополит Північної Америки Йосип, Антиохійської Православної Християнської Архиєпархія; Мор Діонісій Іоанн Кавак, Архієпископ і Патріарший Вікарій Сирійської Православної Архієпархії Східньої частини США; Архієпископ Анушаван Таніелян, прелат Східної Прелатії Вірменської  постольської Церкви; Архієпископ Фома Ширрмахер, генеральний секретар Всесвітнього Євангельського Альянсу; Єпископ Іриней Добрієвич з Сербської православна єпархія Східної Америки; Єпископ Денис Медден, Єпископський комітет з питань екуменічних та міжрелігійних справ, USCCB; Єпископ Григорій Мансур, єпископ Маронітська, з Католицької Єпархія Святого Марона Бруклінського; Православний Преподобний Юджин Т. Саттон, Єпископ Єпископальної Єпархії Меріленда; Єпископ Еліас Зайдан з Маронитської Католицької Єпархії Ліванської Богоматері в Лос-Анджелесі; Католицький Єпископ Рой Кемпбелл, з Архієпархія Вашингтона; Преподобна доктор Мей Еліз Кеннон, виконавчий Директор Церков на Близькому Сході; Пастор доктор Боб Робертс-молодший, засновник Церкви Нортвуд, ГлокалНет та Мережа Багатовірних Сусідів; Пастор Ендрю Брунсон, автор Божого Заручника.

Крім того, шановні гості вислухали Державного Секретаря Угорщини по Допомозі Переслідуваним Християнам, Трістан Азбей; Регіональний Координатор та Представник Різноманітних Громад на Близькому Сході при USAID, доктор Ріта Стефан; Керівник USCIRF, Надін Маєзна. З основними доповідями виступили співголови Саміту МРС, президент Фонду Лантоса з прав людини доктор Катріна Лантос Світт та посол Семюель Браунбек.

“Я дуже вдячний зусиллям IDC щодо захисту переслідуваних християн та за всі досягнення, які ви зробили за ці роки”, - сказав Трістан Азбей.

Ріта Стефан підтвердила прагнення USAID сприяти міжнародній релігійній свободі заявивши: “Ми прагнемо працювати разом, щоб продовжувати відновлення постраждалих громад. Але ми також хочемо зробити наступний крок. Жодна релігійна чи етнічна меншина на буде в безпеці, доти доки ми не будемо активно діяти разом пропагуючи толерантність”.

Надін Маенца підкреслила місію та суть IDC, заявивши, що “Лише завдяки молитві та діяльності, ми зможемо реалізувати ідею припинення релігійності переслідування ".

Катріна Лантос Світт зробила потужну заяву щодо реконструкції собору Святої Софії в мечеть, зазначивши, що “ми шануємо і поважаємо мечеті, але ми не шануємо і не поважаємо крадіжок однієї віри іншою. Витоптування одного священного місця іншою громадою - є не правильний.

Самуель Браунбек завершив події вечора, підкресливши наполегливість Православної громади. “Я ціную вашу стійкість перед безліччю різних викликів, перед більшістю з яких більшість людей давно б уже здалися”.

Високопреосвященніший Архієпископ Елпідофор, виступаючи на Саміті від імені Православних Церков, заявив: “Це великий привілей бути сьогодні з вами, і я хочу висловити вдячність Вселенського Константинопольського Патріархату, Церкви-Матері Східного Християнства - за виняткову працю на Міжнародних Самітах з питань релігійної свободи. Партнери та допоміжні організації засвідчують всеосяжний характер бачення свободи людини та свободи совісті, яку ми прагнемо вдосконалити по всьому світу.

Я розпочну тему своєї доповіді із наступного: “Релігійний Націоналізм”- це лише одна сторона медалі. Існує також “Націоналістична Релігія”.

Майже так само, як терміни  “цезаропапізм” та “папоцезаризм”, що описують напруженість між політичними та церковними автократіями минулих століть, інтереси держави та тих хто бажає так званої “теократії” рідко вирівнюються.

Берегова лінія, де з’являються ці припливи, що наростають, дуже довга, з різноманітними ландшафтами. Тут у США, ми стали свідками, особливо в останні роки, наскільки незалежні релігійні органи з харизматичними лідерами використовують громадську, політичну сферу для просування своєї власної ідеї. Це явний випадок “Націоналістичної Релігії”, де політика ідентичності включена в релігійну організацію з метою просування релігійної програми. Якщо такий приплив підніметься до надмірного впливу, чи в законодавчій, судовій чи виконавчій гілках влади, це могло б суперечити самій ідеї Закону, що стосується релігії.

З іншого боку, ми могли б розглянути деякі аспекти сучасного Ірану та знайти окремий вид “Релігійного Націоналізму”, повномасштабна спроба теократії більшістю. Але побачити духовну основу держави є створити розшарування суспільства за релігійною ознакою, іншими словами - духовне розділення. Результат - монолітне суспільство, яке не поступається різноманітності ...

І нарешті, існує гібрид двох, як у випадку з Російською Федерацією та пострадянською Російською Православною Церквою. Кінець болючій історії Церкви за комуністичного режиму настав разом з падінням залізної завіси.

Однак, навіть коли Російська Федерація перетворилася на теперішній вигляд, нещодавно визволена Російська Православна Церква намагалася відновити своє місце в суспільстві. Співпраця та підтримка держави була способом повернути колишню славу. Проте виграла сама держава - “Релігійний Націоналізм”, створений відродженою Православною Церквою в її межах. Саме тому, що Московський патріархат зберігає значну частину ознак старого Радянського Союзу. Усім добре відомі тісні стосунки між Державним Міністерством Закордонних Справ та Відділом Зовнішніх Відносин Церкви.

Через мережі Московського Патріархату Російська Федерація може здійснити свій вплив у нових державах, що виникли після падіння залізної завіси. Якщо говорити про Україну, то справа в тому, що Помісну Православну Церкву було створено юридично та канонічно

Вселенським Патріархатом, проте Московський Патріархат продовжує зберігати там свою власну структуру. Це явно відповідає інтересам Російської Федерації, яка отримує з цього неабияку користь з її “Релігійного Націоналізму”, так як це робить і Церква, своєю “Націоналістичною Релігією”.

 

Ці кілька прикладів, змальованих загальними штрихами, підкреслюють ті виклики, з якими ми стикаємося. Просуваючи одну релігію над іншими, держави створюють великий моноліт серед громадськості, який де-факто (а іноді і де-юре) виключає громадян, які не відповідають тому чи іншому релігійному погляду.

Для релігії, матеріальні переваги державних інтересів не можуть переважати етичного, морального та духовного ядра віросповідання будь-якої релігії. Християнськими словами: “Яка користь людині, якщо вона здобуде цілий світ, а власну душу занепастить.” Протягом історії кожній релігійній організації доводилося стикатися з наступним вибором “віддати Цезарю те, що є Цезареве, а Богу - те, що є Боже”.

То як же нам подолати ці виклики, які, здається, з часом продовжують невблаганно накопичуватись?

По-перше, ми повинні визнати, що такі моноліти не відповідають сучасному, плюралістичному світові. Демократія все ще знаходить шлях в уяві людей, які прагнуть свободи. Ось чому культивування корінних демократичних форм правління - не нав’язування ззовні - це відповідь як для держави, так і для релігійної культури. Тому що навіть однорідна релігійна культура залежить від свободи людини, щоб віра могла бути справжньою і не примусовою.

По-друге, ми можемо визнати, що історичні подорожі будь-якого народу мають в собі складні позначки, які, якщо їх поважати, створюють стійкі узбережжя, які стримують хвилюючі та неприємні припливи. Дозвольте мені закінчити нещодавнім і дуже актуальним прикладом з країни де я народився.

Минулого року, саме в цьому місяці липні, статус найвідомішої споруда Православного Християнства - Собор Святої Софії у сучасному Стамбулі, було скасовано та перетворено на мечеть.

Ця Церква була найбільшою Церквою у світі у першому тисячолітті Християнства. Кінець Римської Імперії в 1453 р. змінив своє використання, як це траплялося протягом історії у багатьма релігійними спорудами.

Але коли століття тому виникла Турецька держава, вважалося, що такий унікальний і потужний символ повинен поширювати інклюзивне повідомлення, яке відповідає інтересам усіх громадян. Таким чином, Собор Святої Софії став музеєм. Для православного християнського світу це не було найкраще рішення, але це було бачення майбутнього, яке включало неймовірну історичну подорож Анатолія, не лише один етап цієї подорожі. У цьому повторному перетворенні ми бачимо, як піднімався приплив. І ми бачимо у тих, хто викликав цю кризу, намагання зупинити хвилю.

Мої колеги у галузі людської свободи та інклюзивності, я окреслив лише деякі з викликів які підкреслюють проблему “Релігійного Націоналізму” та “Націоналістичності Релігії”. Наша найкраща оборонна стіна проти цих викликів буде можливою завдяки спільним зусиллям прищеплення демократії і свободи совісті по всьому світу. Цей саміт є найважливішим будівельним елементом в будівництві цієї стіни, і я дякую вам за вашу сьогоднішню увагу та за вашу службу цій місії”.

Учасники Саміту випустили та підписали “Грамоту Релігійної Свободи”, засвідчуючи що кожен уряд, кожна релігійна громада та кожне політична та громадянсько-суспільна організація у світі повинна прагнути до мети досягнення свободи віросповідання та Свободи совісті для всіх і завжди - захищена законом і цінованою культурою.” Його Високопреосвященство Архієпископ Даниїл підписав “Грамоту” від імені Української Православної Церкви США.

For English Language Version of the article, please visit the following link.

УПЦ США взяла участь у Міжнародному Cаміті з Питань Релігійної Свободи у Вашингтоні

Photos by Fr. Vasyl Pasakas

(47 images)


Share This:



< PreviousNext >
You might also like:

Strategic Plan

image
Prayer Books
image
Calendar 2021
image
Prayer Book

  

Recent Galleries
Metropolia
Directories
Institutions
Organizations

Mailing Address
Ukrainian Orthodox Church of the USA
P.O. Box 495
South Bound Brook, NJ 08880

Offices:
Ukrainian Orthodox Church of the USA
Metropolia Center
135 Davidson Avenue
Somerset, NJ 08873