Запрошені та не йдуть

Сьогодні ми з вами у євангелії, записаній святим апостолом і євангелістом Матвієм, чули притчу про весільний бенкет. У давнину, коли цар влаштовував весільний бенкет для свого сина. це була подія, до якої ретельно готувалися. Готувалася особливо вишукана їжа і напитки. Це була подія суспільна і державна, яка стосувалася всіх людей. Бути присутнім на весіллі у царського сина було надзвичайно великою честю, не тільки тому, що людина опинялася серед розкішного бенкету, але й тому, що бути запрошеним царем, це саме по собі вже велика честь.

Але в сьогоднішній євангельській притчі ми чуємо щось дивне. Запрошені не мають бажання йти на цей бенкет. Вони навіть не виявляють ніякого інтересу до нього. Як таке може відбуватися? У нашому сучасному, земному житті таке уявити дуже важко. Можливо люди не йдуть на це свято, тому що не хочуть, щоб у них в країні був цей цар? Можливо цей цар турбується не про те, що потрібно цим людям? І тому із злобою зустрічають його посланців і вбивають їх.

Святі Отці кажуть, що ця притча про духовний бенкет. Подивімося, як сьогодні живуть люди, що їх хвилює, до чого вони прагнуть, що показують по телебаченні, про що пишуть у газетах? Та навіть про що люди розмовляють, коли зустрічаються один з одним. Коли мова йде про гроші, про політику, моду, подорожі, футбол, спорт – вони уважно слухають. А коли з ними заговорити про майбутнє життя, про страшний суд, про рай і пекло, то тоді відразу на їхньому обличчі з’являється сум і нудьга. Одні з них відверто позіхають, а інші з іронічною посмішкою зустрічають такі речі.

Хіба ми не бачимо серед людей, які нас оточують, тих запрошених на царський бенкет. Ми бачимо у них повну байдужість до того, що пропонує їм цар. Сьогоднішнє євангеліє на простому і глибокому прикладі розкриває нам картину людського життя.

Від того, що люди з таким подивом зустрічають проповідь про вічне життя, чи повинна замкнутися у собі церква? Ні, Господь цього не благословляє і притча говорить про інше. Господар посилає своїх слуг на вулиці і на площі. І знаходить там людей і добрих і злих, які не зовсім готові до того, щоб бути запрошеними на царський бенкет, але все одно деякі з них приходять. Одні з подивом. вдячністю та покаянням, а інші просто йдуть і кажуть – всіх кличуть і ми йдемо. З цього ми бачимо, що Церква покликана звертатися до людської свідомості і до людської совісті до кінця світу.

Щоб краще зрозуміти цю притчу Христа нам потрібно зробити невеликий екскурс в історію вибраного народу. В цій притчі говориться про те як настирливо кликав Господь Бог синів вибраного народу для участі у весільній гостині Свого Сина. Кликав Він через Авраама та Мойсея, царя Давида та інших Своїх пророків. Саме в Господі Ісусі Христі сповнилась обітниця, яка була дана Аврааму, щодо Сина Царя. Коли Господь вибирає старозавітнього патріарха Авраама і з ним укладає Завіт (Бут.15.18), саме тоді починається у світі процес утворення вибраного народу, Божого народу. Авраам отримав обітницю про те, що із його роду прийде Месія – Христос, на якому сповняться всі обіцянки Бога. Згідно цієї обітниці Христос має стати на чолі благословенного Божого народу, що стане духовним потомством Авраама, якого так з великим авторитетом шанували єврейські фарисеї. Через Свого Сина, Бог вступає в Новий Завіт з Ісусом, Який стає тим Весільним Женихом Церкви тому через віру в Ісуса Христа благословляються в Авраамі всі народи.Хто ж є ті покликані? Ми чуємо про них, що вони не захотіли прийти на весільний бенкет, не захотіли ввійти в Церкву Христову. Тому на заклик св.апостолів Гостина, тобто Церква наповнилась різними людьми. Та щоб увійти на цю гостину, в лоно Церкви треба новий одяг. Ця умова є актуальною до сьогодні, а тому щоб стати членом Церкви треба хреститись – « Ви що в Христа хрестилися у Христа зодягнулися».

Від заснування нового Божого народу, з апостольських часів, бути в Церкві ототожнювалось з тим, що брати участь в Євхаристійному спілкуванні, тобто приймати святе Тіло і Кров Христа. Тому ми сьогодні сміливо можемо назвати наші недільні зустрічі у храмі Царською Гостиною, весільним Бенкетом, бо під час Літургії ми можемо приймати св.Євхаристію Тіло і Кров Христа. Потрібно належно до цього святого таїнства приготуватись, бо всі що приступають неналежно можуть почути слова Спасителя : «викиньте такого геть у темряву кромішню» Мт.22.13 Чоловік, якого в цій притчі викинули з весільної трапези є образом людини, яка в релігійному житті вважає себе самодостатньою, вона не потребує і відкидає можливість отримати царський дарунок – Божу благодать, це людина, яка є високої думки про себе. Це образ людини, яка думає, що її присутність на цій гостинні це вже великий дарунок господарям, це людина, яка зовнішньо сприймає науку Господа та Його Церкви і вважає себе оправданою вже зовнішнім виконанням всіх церковних приписів та заповідей Божих. Тому справедливо Господь засуджує будь-які прояви в людині гордості, через яку вона має такі сумні наслідки. Слухаючи цю притчу, задумаємось і ми над цією весільною одежею і над значенням правдивого перебування в Церкві. Можливо таке роздумування змінить і наше життя, наше ставлення до всього того чого вчить Церква. Хотілося щоб ми з вами були не тільки покликаними, але й вибраними на цій благословенній гостині Царського Сина у Царстві Його. Амінь.

прот. Євген Кумка

Share This:



< PreviousNext >
You might also like:

Strategic Plan

image
image
Prayer Books
Prayer Books
Calendar 2021
Calendar 2021
Prayer Book
Prayer Book

  

Recent Galleries
Metropolia
Directories
Institutions
Organizations

Mailing Address
Ukrainian Orthodox Church of the USA
P.O. Box 495
South Bound Brook, NJ 08880

Offices:
Ukrainian Orthodox Church of the USA
Metropolia Center
135 Davidson Avenue
Somerset, NJ 08873